Achterstallig onderhoud kan een hele domper zijn op u woongenot. Denk dan aan lekkages, schimmel, houtrot, …. Meestal zorgt de verhuurder ervoor dat klachten snel en eenvoudig worden opgelost. Maar dit is helaas niet altijd het geval. Huurteam Goirle kan u helpen om dan met de verhuurder een oplossing te zoeken.
Waar houdt mijn verantwoordelijkheid op en begint die van de verhuurder?
Zowel huurder als verhuurder zijn wettelijk verplicht om zijn huurwoning te onderhouden. Wie wat moet doen, leest u duidelijk in het overzicht van de Rijksoverheid. Ontstaat er onduidelijkheid hierover, neem dan vooral contact met ons op voor een eerlijk advies.
Wat veel huurders niet weten, is dat bij gebrekkig onderhoud de huurder aanspraak kan maken op een tijdelijk lagere huurprijs. Hier zijn wel wat regels aan verbonden, zoals dat u de verhuurder op de hoogte hebt gebracht en hem tijd genoeg hebt gegeven om de klacht te verhelpen. Mocht dit niet baten, dan kan Huurteam Goirle u helpen door een procedure ‘Huurverlaging op grond van onderhoudsgebreken’ te starten bij de Huurcommissie. Hierdoor krijgt de verhuurder een extra aansporing om het probleem op te lossen.